Spalamy tkankę tłuszczową! Interwały czy Cardio?


Ponoć najlepszą metodą spalania tłuszczu są treningi interwałowe. Taki trening polega na zmiennej intensywności ćwiczeń- krótkie okresy intensywnego wysiłku przeplatają się w nim z dłuższymi okresami umiarkowanego wysiłku. Najprościej opisując, interwał to czas, w którym dane ćwiczenie wykonuje się najpierw z wysoką, później ze średnią intensywnością. 

Trening interwałowy możemy wykonywać w różnoraki sposób, a mianowicie: biegając, jeżdżąc na rowerze, skacząc na skakance czy wykonując znane wszystkim pompki. 



Jak zatem ćwiczyć interwały?
Na początek musimy wybrać rodzaj interesującego nas wysiłku. Jeśli nigdy wcześniej nie trenowałeś w ten sposób, należy zacząć od najprostszych aktywności – biegania lub jazdy na rowerze. Kolejny krok to wybranie odpowiedniego planu w zależności od swojego stopnia zaawansowania. Osoby początkujące mogą zacząć ćwiczyć według poniższego schematu:

1. Rozgrzewka (trucht, pajacyki, krążenia ramion, podskoki, wymachy itp.) – 7 minut.
2. Sprint na maksymalnym poziomie intensywności (80-90% HRmax) – 15 sekund.
3. Trucht na średnim poziomie intensywności (60% HRmax) – 45 sekund.
Punkty 2. i 3. powtórzyć 7 razy.
4. Lekki trucht w ramach schładzania – 10 minut.
5. Rozciąganie – 5 minut.

W miarę robienia postępów, można zwiększać liczbę interwałów. Całkowity czas trwania treningu nie powinien jednak przekraczać 40 minut. Trening interwałowy to znakomita metoda na spalanie tkanki tłuszczowej. Więcej na ten temat znajdziecie w źródle informacji na ten temat TUTAJ 



źródło: wformie24.poradnikzdrowie.pl