Jaki trening będzie dla Ciebie najlepszy?




Obraz może zawierać: 1 osoba, tekst



Sukces w sporcie nie kryje w sobie żądnych tajemnic, choć niektórzy sportowcy i trenerzy uważają, że odkryli “Najnowszy i najwspanialszy sposób” metody treningowej. Powolne przemierzanie długich dystansów kwitnie już od setek lat. Wiele typów interwałów stosuje się od lat dwudziestych XX wieku. Periodyzacja treningowa narodziła się już w latach 60.  Sportowcy z okresu międzywojennego regularnie odbywali treningi wysoko objętościowe. Trening wysokogórski zaczął być stosowany pod koniec lat 60. Wymieniać można tak dalej.
Jeśli przeanalizujesz profile największych sportowców wytrzymałościowych wszech czasów, z pewnością stwierdzisz, że nie znajdzie się wśród nich dwóch takich, którzy trenowaliby dokładnie tak samo. W rzeczywistości metody treningowe najbardziej utalentowanych sportowców obejmują szereg możliwości. Jedni opierali swój trening na wymagającej intensywności, a drudzy na spokojnej objętości. Jedni stosowali dużą ilość interwałów, bazując na treningu szybkościowym, inni trenowali długo i powoli. Jedni kształtowali siłę na siłowni inni na podbiegach lub podjazdach, wielu jednak decydowało się na łączenie tych reżymów. Jakakolwiek metoda przyjdzie Ci na myśl – możesz być pewny, że ktoś już tak robił.
Naprawdę w treningu nie ma żadnej wiedzy tajemnej. Musisz znaleźć metodę treningową, która przyniesie Ci progres w postaci formy sportowej i będzie najbardziej odpowiednia dla twojego organizmu. Aby poznać swój właściwy trening, który najbardziej będzie reagował na twój organizm, musisz skupić się na:
  1. Celu – musisz dokładnie wiedzieć, jaki jest twój cel.
  2. Planowaniu – musisz określić, w jaki sposób będziesz dążył do osiągnięcia sukcesu.
  3. Zapisywaniu – musisz zapisywać swoje postępy.
  4. Analizie – musisz na bieżąco analizować swój plan i wyniki.
  5. Ciężkiej pracy – musisz dawać z siebie wszystko i być systematycznym w realizowaniu swojego planu.
Trening przede wszystkim powinien sprawiać Ci przyjemność. Musisz mieć zaufanie do swojego planu lub Trenera, który Cię prowadzi, inaczej nigdy nie znajdziesz klucza do swojej życiowej sportowej formy.