Treningi domowe, bieganie i chodzenie: oto jak trenować samemu.



Możesz pobiec do lasu, jeździć na rowerze, wymyślać obwody całego ciała. Tak, nawet w sytuacjach zagrożenia koronawirusem możesz nadal uprawiać sport, ale z pewnymi ograniczeniami. Oto zasady, wskazówki i kilka pomysłów na utrzymanie ciała i umysłu w dobrej formie


Uprawianie sportu na świeżym powietrzu jest dobre dla ciała i umysłu. Zawsze obowiązuje, nawet w okresie ograniczeń takich jak ten, przez który przechodzimy. rzeczywistości, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się koronawirusa, konieczne było podjęcie drastycznych środków. Również w sporcie.
Przy zamkniętych siłowniach i basenach, szkołach jogi, tańca, sztuk walki i, ogólnie rzecz biorąc, we wszystkich miejscach, w których można trenować w zamkniętym pomieszczeniu, jak kontynuować sport ?
Możemy iść pobiegać w lesie, jeździć na rowerze (najlepiej wzdłuż ścieżek rowerowych), wynaleźć obwody treningowe całego ciała (do zrobienia w domu lub na zewnątrz).
Ważną rzeczą jest przestrzeganie podstawowej zasady: nie trenujemy w grupach! Trening wykonujemy w domu lub na zewnątrz z dala od ludzi. Chyba że przestrzegana jest bezpieczna odległość. 
Zielone światło jednak dla aktywności fizycznej prowadzonej samotnie i w niezatłoczonych miejscach . 
Mówi to nowy dekret rządowy przeciwko koronavirusowi, wprowadzony w celu powstrzymania sytuacji kryzysowej i zarażenia. Do którego dodano dodatkowe zalecenie: dla własnego zdrowia i zdrowia wszystkich należy przestrzegać zasady zdrowego rozsądku. W tych nagłych tygodniach zaleca się jak najmniejsze opuszczanie domu i, w razie potrzeby, przestrzeganie zaleceń Ministerstwa Zdrowia dotyczących zapobiegania i kontrastu zakażenia koronawirusem.
Nawet w czasach koronawirusa uprawianie sportów na świeżym powietrzu jest dobre dla mięśni i mózgu . Po prostu przestrzegaj przepisów zawartych w dekrecie rządowym, które wymagają kategorycznego treningów grupowych i unikania zatłoczonych miejsc.
Uprawianie sportów na świeżym powietrzu pozwala na większe dotlenienie i wzmocnienie mięśni; uruchamia procesy wzmacniające układ odpornościowyciało i umysł otrzymują pozytywne bodźce dzięki kontaktowi z otaczającym środowiskiem; ekspozycja na słońcu w ciepłe dni pozwala na łapanie witaminy D . 

Zatem w okresie, w którym cała populacja jest proszona o pozostanie w domu w jak największym stopniu i ograniczenie kontaktów, trochę świeżego powietrza może tylko pomóc i poprawić nastrój . 
Dla osób przyzwyczajonych do uprawiania sportu w grupie lub w klubie będzie to okazja, aby dowiedzieć się, że sam trening nie jest taki zły. Dla tych, którzy już lubią trenować samodzielnie, będzie to sposób na odkrywanie nowych obszarów i nowych ścieżek.
Bieganie tak, ale samemu: bieganie w tym okresie musi być kategorycznie samotne i na niezatłoczonych trasach.
Jeśli z jednej strony brakuje społecznego aspektu biegania, z drugiej strony jest szansa, by każdy mógł odkryć piękno biegania własnymi myślami, w rytmie własnego tempa, być może z ulubioną muzyką jako ścieżką dźwiękową.
Sportowe spacery, tak, ale nie na wycieczki grupowe: nadaje się dla tych, którzy nie są zbyt wytrenowani, ale chcą pozostać aktywni. Odbywa się to w lesie, wzdłuż wiejskich ścieżek, nad morzem. Po prostu idź szybkim tempem, utrzymuj stałe tempo i uzyskaj pomoc w ruchu ramion, aby zachować dobry rytm. Przynajmniej przez pół godziny. 

Rower tak, ze zdrowym rozsądkiem: lepiej jest pedałować po dobrze oświetlonej ścieżce rowerowej, jeśli jest ciemno, unikając ruchliwych dróg. 
Ścieżka życia w parku, tak, ale w bezpiecznej odległości: możesz wykonywać różne obwody treningowe, korzystając ze stacji ćwiczeń zainstalowanych w wielu parkach w mieście i na różnych obszarach miejskich. Dla własnego bezpieczeństwa i bezpieczeństwa tych, którzy będą ich używać po tobie, zaleca się zabranie środka dezynfekującego do czyszczenia narzędzi, noszenie rękawic podczas użytkowania, nigdy nie dotykaj twarzy, nosa i ust podczas aktywności i myj bardzo dobrze ręce natychmiast po!
Alternatywnie sport odbywa się w domu , na żywo w Internecie: wiele centrów sportowych, prywatnych trenerów, siłowni i szkół jogi, które zamknęły drzwi przed publicznością, rozpoczęło już kursy na żywo na Facebooku i Instagramie, aby zaangażować klientów (i nie tylko ), aby wykonywać wirtualne działania grupowe. Po prostu zrób miejsce w domu, rozwiń matę, weź linę, gumkę, dowolną wagę i uruchom sieć społecznościową na żywo: dobry trening!

autor: Dawid Gajlusz

Publikowanie komentarza

0 Komentarze