Biegaczu- Joga! Rodzaje oraz podstawowe informacje dla początkujących.


Każdy może ćwiczyć jogę. Ale jak wybrać właściwą, jak zacząć i jak zrozumieć wszystkie koncepcje? Dowiesz się wszystkiego w tym artykule.

Co to jest joga?
Joga to system ćwiczeń psychosomatycznych, tj. Połączenie fizycznych i duchowych aspektów ćwiczeń. Wielu początkujących korzysta tylko z fizycznej strony pierwszego kontaktu z jogą, ale joga polega na łączeniu ciała z oddechem, oddechu z umysłem i ostatecznie przekroczeniu granic umysłu. Filozofią jogi jest przezwyciężenie fałszywego ego, po prostu oderwanie się od zależności od istnienia ciała materialnego, które, jej zdaniem, jest źródłem cierpienia i pracy nad satysfakcją i spełnieniem umysłowym.
Pierwsze spotkanie z tego rodzaju ćwiczeniami jest z pewnością niezwykłe, nie dotyczy to liczby powtórzeń ani trzymania się władzy tak długo, jak to możliwe w dowolnej pozycji. Chodzi o dobre samopoczucie, znalezienie równowagi i dobrego samopoczucia, relaksację umysłu, relaks. Jak wyobrażasz sobie takie ćwiczenia jogi? Istnieje wiele rodzajów jogi, a najważniejsze z nich opisano w poniższych wierszach.

Jakie istnieją rodzaje jogi?

Hatha Joga 

Najbardziej poszukiwany i przeszkolony, ma działanie rekonwalescencyjne i terapeutyczne. Jest to świadomy oddech, rozwijanie i utrzymywanie asan (pozycji ciała). W ten sposób zmniejsza się napięcie i stres, a także może pomóc w funkcjonowaniu narządów wewnętrznych lub metabolizmie w celu usunięcia fizycznych i mentalnych zatorów. Jest odpowiedni dla ogółu społeczeństwa i początkujących.
Często możesz zobaczyć zarówno mężczyzn, jak i kobiety w kłócących się pozycjach, które pozostają rozsądne, aby się na nich opierać. Hatha joga może znacznie poprawić mobilność i elastyczność mięśni i ścięgien (jak oczywiście też inne rodzaje jogi), co jest dobre do treningu siłowego lub każdego innego sportu. Wszystko dotyczy regularnych i właściwie wykonywanych ćwiczeń.

Vinyasa joga 

Bardziej dynamiczna forma jogi. W tym przypadku nie chodzi już o trzymanie poszczególnych asan, ale o ciągły ruch od jednego do drugiego na fali oddechu. Wdychaj stopę, wydychaj rękę, często słyszysz to na lekcji vinyasy. Można to również rozumieć jako przepływ, pozycje są ze sobą połączone. Jest odpowiednia metoda dla bardziej aktywnych lub sprawnych fizycznie osób, które mają już doświadczenie w hatha jodze i podstawowych asanach.

Ashtanga Yoga  

Fizycznie jeden z najbardziej wymagających rodzajów jogi. Jest podobny do vinyasy, ale składy są powtarzane przez cały czas. Muszę podkreślić, że wciąż nie jest ważne, ile razy dana osoba powtarza pojedynczy zestaw, ani jak szybko każda osoba ćwiczy wyuczony zestaw w rytmie swojego oddechu i stara się osiągnąć zrównoważony stan umysłu (medytacja).

Joga Kundalini

Bardzo odpowiedni do codziennych ćwiczeń. Ta joga ma jasno zaprojektowane zestawy, ale każdy z nich służy czemuś innemu. Dla każdego z twoich problemów, problemów i pragnień ta joga ma swój własny skład. Jest więc bardzo zmienny i odpowiedni dla tych, którzy szukają szybkich i namacalnych rezultatów.
Wyczerpałem podstawowy podział tradycyjnych form jogi. To prowadzi mnie do bardziej nowoczesnej koncepcji jogi i jej nowych rodzajów, na które możesz natknąć się, wybierając odpowiednią dla siebie lekcję w wielu studiach.

Power Yoga

Rozwija siłę i elastyczność ciała, koncentrując się bardziej na naszym ciele. Angażuje dno miednicy i system głębokiej stabilizacji (rdzeń), dlatego służy jako profilaktyka bólu pleców we wszystkich obszarach kręgosłupa i ogólne wzmocnienie wszystkich mięśni ciała. Ale nie zapomnij połączyć ćwiczeń z oddechem, co jest ważne podczas uprawiania jogi.

Hormonalna joga

Zestaw ćwiczeń jogi hatha i kundalini trwających 30 minut, aby pomóc w produkcji i harmonizacji hormonów. Może wyeliminować nieprzyjemne objawy menopauzy, zespołu napięcia przedmiesiączkowego lub może być również stosowany jako pomocnicze leczenie niepłodności. 

Bikram Yoga 

Joga ćwiczyła w pomieszczeniu ogrzewanym do 42 stopni, 90 minut. Jest to sekwencja 26 pozycji hatha jogi, które są ze sobą płynnie połączone (jest to różnica w stosunku do „gorącej jogi”, która nie ściśle przestrzega tych zasad, temperatura może być łagodniejsza, czas trwania lekcji jest krótszy, a pozycje różnią się w zależności od preferencji instruktora). Często można przeczytać o gwarantowanej utracie masy ciała, wymywaniu toksyn itp. Po ćwiczeniu tego rodzaju jogi. Jednak te wyniki nigdy nie zostały udowodnione w żadnym badaniu, chociaż wyższe temperatury ćwiczeń powodują zwiększone pocenie się, ale nie mają wpływu na liczbę spalonych kalorii, a toksyny skutecznie rozkładają wydalanie.

Wszystkie te podstawowe rodzaje jogi można ćwiczyć w domu, z wyjątkiem jogi bikram (o ile nie posiadasz sauny). Więc jeśli nie chcesz, wcale nie musisz zaczynać jogi. Możesz zacząć ćwiczyć w domu zgodnie z filmami (polecam YogaWithAdriene , odpowiednia dla początkujących, Adriene jest bardzo miła, jej angielski jest piękny do zrozumienia i ma raport na każdą okazję, każdy poziom umiejętności i każdy problem).
Istnieje oczywiście wiele innych rodzajów jogi, które krzyżują się i łączą. Jako rzadkość uważam tak zwane. Naga joga (być może bez dalszych wyjaśnień), która może wydawać się szalona, ​​ale jest bardzo dobra dla zwiększenia pewności siebie i poznania własnego ciała. W studiu nie ćwicz go dla spokoju innych, ale ćwicz w domu! Można również spotkać jogę twarzy, która zaciska, a następnie rozluźnia mięśnie twarzy, co rzekomo prowadzi do odmłodzenia i napięcia skóry, jej regeneracji i oczyszczenia.

Czy możesz i Ty ćwiczyć jogę? I czego potrzebujesz?

Joga może (i powinna) być praktykowana przez wszystkich, nie ma znaczenia wiek, płeć, religię ani sprawność fizyczną. Joga może być również ćwiczona przez kobiety w ciąży, oczywiście są dla nich specjalne lekcje. Wystarczy wybrać odpowiedni rodzaj jogi do swoich potrzeb, znaleźć film i zacząć ćwiczyć w domu. Wspaniale jest ćwiczyć jogę codziennie, spędzić na nich co najmniej 15-30 minut, zrelaksować się rano przed pracowitym dniem lub wieczorem, aby się uspokoić. Częstszą praktyką jogi jest balsam dla ciała i duszy.
Do ćwiczeń zdecydowanie polecam wysokiej jakości matę, która nie ślizga się po powierzchni podłogi. Ćwicz boso lub używaj specjalnych skarpet lub butów do jogi. Ubrania wybieraj najbardziej wygodne jakie masz, mogą być luźniejsze, ale nie powinny przeszkadzać. Musisz czuć się dobrze, miej to na uwadze podczas ćwiczeń.

Publikowanie komentarza

0 Komentarze