Metoda Wima Hofa na podniesienie odporności [ZDROWIE]

żródło: internet
Wim Hof udowodnił, że prawa natury go nie obowiązują. Wytrzymał prawie 2 godziny zanurzony całkowicie w lodzie, przebiegł pustynny maraton bez ani jednego łyka wody i pobił kilkanaście innych rekordów Guinnessa. Zyskał dzięki temu przydomek “iceman”, a jego niezwykłe umiejętności stały się sławne. Jednak Wim ma inną misję – pragnie nam pokazać, że my także możemy być zdrowi, wytrzymali i odporni na choroby, zimno czy ból. 

Kim jest Wim Hof?

Wim słynie z tego, że udało mu się pobić 21 rekordów Guinnessa. Są one bardzo niestandardowe jak chociażby zdobycie Kilimandżaro w krótkich spodenkach, czy pokonanie bez butów pół maratonu na kole podbiegunowym (również tylko w krótkich spodenkach).Ten 60-letni Holender ma zdecydowanie więcej siły, energii i zdrowia niż niejeden 20-latek. Jak to się zaczęło? Wim w sposób intuicyjny zaczął eksperymentować ze starożytnymi technikami oddechowymi i wykorzystaniem kąpieli w lodowatej wodzie.
Udało mu się opracować metodę, która hartuje ciało i umysł. Efekty są niesamowite – jak chociażby większa odporność, redukcja stresu czy większa jakość snu. Celem Wima Hofa nie jest już bicie kolejnych rekordów, ale uczenie innych jak być zdrowym, wytrzymałym i szczęśliwym. Te 3 wartości tworzą jego misję i wizję. Obecnie Wim Hof podróżuje po całym świecie prowadząc warsztaty, udziela wielu wywiadów, a także przygotował kurs online dostępny bez wychodzenia z domu.
Co ja jestem w stanie zrobić, wszyscy mogą się nauczyć” Wim Hof
Metoda Wima Hofa wzbudziła oczywiście zainteresowanie lekarzy.
Wim Hof został poddany wielu testom, które potwierdziły jego niezwykłe umiejętności.
Jednak Wim Hof chciał udowodnić, że każdy może robić to co on.
Dlatego w ciągu kilku dni nauczył swojej metody kilkunastu ochotników, którzy również zostali poddani różnym testom.
Jeden z nich polegał na zainfekowaniu ich bakterią e.coli i sprawdzenie jak szybko układ odpornościowy poradzi sobie z bakterią.
Wyniki były zaskakujące, wszyscy ochotnicy poradzili sobie bardzo dobrze i szybko zneutralizowali bakterie.
Nikt nie miał negatywnych objawów zakażenia.
To potwierdziło skuteczność Metody WIma Hofa.

Na czym polega Metoda Wima Hofa?

Metoda Wima Hofa to połączenie następujących technik:
  • ćwiczenia oddechowe (Wim korzystał z wiedzy starożytnych joginów)
  • zimne prysznice
  • ćwiczenia fizyczne jak joga, rozciąganie czy pompki
  • medytacja (uważność i bycie tu i teraz)
Sesje oddechowe najlepiej wykonuj na leżąco w zrelaksowanej pozycji.
Gdy bierzesz wdech – wypełnij powietrzem cały brzuch i klatkę piersiową, a gdy wydech – pozwól swojemu brzuchu i klatce piersiowej swobodnie opaść.
Głębokie oddechy pomogą Ci się dotlenić i wpływają pozytywnie na środowisko biochemiczne w Twoim organizmie.
To zatrzymuje rozwój wrogich bakterii i wirusów w Twoim ciele.
Wykonaj ok. 30-40 takich głębokich oddechów podczas jednej rundy (w sumie ok. 2-3 rundy).
Następnie weź głęboki wdech, wypuść całe powietrze wraz z wydechem i wstrzymaj oddech.
Dzięki temu, że wcześniej bardzo się dotleniłeś powinno udać Ci się wytrzymać ok. 1-3 minuty na bezdechu.
Wtedy zaczyna się dziać “magia” i organizm wchodzi w stan przerywanej hipoksji. Co się wtedy dzieje?
Spada poziom tlenu we krwi i na krótko podnosi się poziom adrenaliny (hormonu stresu), po to, by po chwili opaść do właściwego poziomu.
Oprócz tego Twoje serce zwalnia i zachodzi wiele innych procesów, które wpływają bardzo pozytywnie na zdrowie.
Zwiększa się także odporność.
W ciele możemy czuć wibracje, pulsowanie czy poprawiony przepływ energii.
Wstrzymanie oddechu może niektórym osobom źle się kojarzyć, jednak gdy trwa tak krótko i jest pod Twoją kontrolą, okazuje się bardzo zdrowe.
Doznania z ciała również są przyjemne, ja bardzo lubię przebywać w stanie przerywanej hipoksji.
Ważne, aby być uważnym na swoje ciało i nie robić niczego na siłę.
Medytacja pomoże Ci być bardziej uważnym na swoje ciało.
Im więcej będziesz praktykować, tym bardziej zwiększy się wydajność Twoich płuc i dłużej będziesz mógł wytrzymać na bezdechu.
Posłuchaj prowadzonej sesji oddechowej metody Wima Hofa (po polsku): https://youtu.be/VPgauJ7smKo
Drugim ważnym elementem metody są zimne prysznice.
Pomagają Ci one rozwijać silną wolę, odporność na zimno i stres.
Przy okazji dodają więcej energii niż kawa, podnoszą odporność i wpływają pozytywnie na trawienie.
Ja także nie byłam wielbicielem zimnej wody, jednak na szczęście do zimnych pryszniców można się przyzwyczaić, a nawet je polubić.
Polecam zacząć od 30 sekund zimnego prysznica po ciepłym prysznicu.
Nie jest to aż takie trudne. A następnie po tygodniu zwiększyć o kolejne 30 sekund, aż w końcu kilka minut zimnego prysznica może stać się przyjemnością!
Na pewno po wyjściu z prysznica pojawia się bardzo przyjemne uczucie odświeżenia i poruszenia energii w całym ciele. Bardzo polecam.
Ostatnią częścią metody Wima Hofa są ćwiczenia fizyczne.
Joga i rozciąganie poprawiają przepływ energii w ciele i wzmacniają mięśnie. Wim Hof poleca także “standardowe” ćwiczenia takie jak deska, pompki i przysiady.
Sam Wim Hof jest bardzo wysportowany i potrafi nawet zrobić szpagat!

Korzyści ze stosowania metody Wima Hofa

Ta metoda wzmacnia ciało jak i umysł:
  • wzmacnia układ odpornościowy, nasza odpornosc jest znacznie wyższa
  • dodaje energii
  • redukuje stres – reguluje poziom hormonu stresu w naszym organizmie
  • zwiększa wytrzymałość na zimno i ból
  • oczyszcza całe nasze ciało z toksyn
  • zwiększa wydolność płuc, serca i regeneracji mięśni
  • poprawia trawienie
  • poprawia jakość snu i redukuje problemy z bezsennością
  • poprawia wygląd naszej skóry
  • poprawia koncentrację i jasność umysłu – dzięki czemu możemy być bardziej efektywni i podejmować lepsze decyzje
  • wzmocnią siłę woli – łatwiej jest nam osiągać cele długoterminowe i zrezygnować np. z uzależnień
  • poprawia nastrój i dobre samopoczucie
  • zmniejsza objawy depresji

Publikowanie komentarza

0 Komentarze