Dlaczego dni odpoczynku są tak ważne? Kiedy należy odpoczywać i na jak długo?


Podczas biegania w mięśniach powstają mikropęknięcia. Jest to naturalne, pęknięcia te regenerują się pod warunkiem, że odpoczniesz w odpowiednim czasie. Kontuzje związane z przetrenowaniem i przeciążeniem są typowymi tego konsekwencjami. Aby tego uniknąć, najlepiej odpocząć na czas: podczas treningu regeneracyjnego lub pełnego dnia odpoczynku.
Rzucając wyzwanie swojemu ciału, aby, podczas gdy jest ono jeszcze zmęczone po poprzedniej sesji- trenować- nie jest to najlepszy pomysł. Biegi regeneracyjne są z pewnością przydatne przy mocnych sesjach treningowych, chociaż przy tego rodzaju treningach - bez względu na to, jak spokojnie je wykonujesz - nadal będziesz obciążać ścięgna i stawy. W końcu bieganie to sport wpływowy, w przeciwieństwie do pływania na przykład. Nawet najwolniejszy cykl odzyskiwania może prowadzić do złamań naprężeniowych.

Kiedy powinieneś zrobić trening regeneracyjny?

Częstotliwość włączania biegu regeneracyjnego do harmonogramu treningu zależy od bieżącej częstotliwości biegu. Zasada jest następująca: jeśli zaczniesz ćwiczyć ponownie w ciągu 24 godzin po intensywnym lub długim treningu, następnym ćwiczeniem musi być bieg regeneracyjny. Nie musisz też wykonywać więcej niż trzy ciężkie treningi tygodniowo. Na przykład, jeśli zakładasz buty do biegania przez pięć dni w tygodniu, możesz wykonywać trzy biegi regeneracyjne tygodniowo. Pamiętaj również, że biegi regeneracyjne są konieczne tylko, jeśli trenujesz więcej niż trzy razy w tygodniu.

Jak szybko biegać podczas odzyskiwania?

Bieg regeneracyjny odbywa się w wolnym tempie: około 65 do 70% maksymalnego tętna. Idealne tempo biegu regeneracyjnego to tempo, w którym można łatwo rozmawiać bez konieczności oddychania. Celuj na czas od 25 do maksymalnie 40 minut lub dystans od 5 do 8 kilometrów, w zależności od treningu.

A co z dniem odpoczynku?

Są biegacze, którzy biegają codziennie i nigdy nie mają do czynienia z kontuzją. Tym lepiej dla nich! Nawet bardziej doświadczeni biegacze powinni pozostawić buty do biegania w szafie przynajmniej raz na dziesięć dni. Mniej doświadczeni biegacze lub osoby podatne na kontuzje mogą odpoczywać dwa do trzech dni w tygodniu. A ci, którzy dopiero zaczynają biegać, dodają kolejne lub jeszcze kilka. Taki dzień odpoczynku nie oznacza, że ​​musisz spędzać cały dzień na siedzeniu: spacerować, jeździć na rowerze lub pływać… Ale unikaj sportów uderzeniowych, takich jak crossfit lub tenis. Przyniesie to korzyści w następnej sesji treningowej!

źródło: https://running.nl/

Publikowanie komentarza

0 Komentarze