Jak wytrenować silną wolę? [WSKAZÓWKI]

Skoro wzmacniamy trenując wszystkie części ciała, dlaczego nie robić tego również z mózgiem? Publikujemy trzy wskazówki, aby stać się silniejszym psychicznie.

Media społecznościowe są pełne cytatów typu: "Jesteś silniejszy niż myślisz" czy "Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą".  Mogą wydawać się oczywiste, ale te mantry głoszą święte słowa. Nauka w rzeczywistości pokazuje, że możemy przerwać trening po prostu dlatego, że wierzymy, że nasze ciało nie może sobie poradzić wtedy kiedy nogi już płoną i brakuje nam tchu. To jest ten moment kiedy do głowy wysyłany jest sygnał typu: "Zrób sobie przerwę"- nogi zwalniają, a tętno spada. Dopiero po chwili uświadamiasz sobie, że mogłeś biec dalej! Siła woli musi zostać przeszkolona, podobnie jak mięśnie- zaniedbanie jej, powoduje jej osłabienie.

Im częściej będziesz walczyć w kryzysowych momentach treningu- tym bardziej wygrywasz ze zmęczeniem psychicznym- stajesz się wtedy lepszym biegaczem- wyjaśnia Nathan DeWall, profesor psychologii sportowej. 

Siła woli zaczyna spadać także wtedy, gdy o północy zaspokajasz głód kawałkiem ciasta zamiast gryzem marchewki lub gdy decydujesz się obejrzeć film w telewizji zamiast położyć się spać, mimo że bardzo potrzebujesz odpoczynku. 

Dobrą wiadomością jest to, że wzmocnienie woli jest łatwiejsze niż ci się wdaje. Poniższa taktyka pomoże ci wytrenować głowę:

1. Logika wzmacniania dowolnego mięśnia dotyczy także siły woli- im więcej z niej korzystasz, tym silniejszy się stajesz! 

Zacznij od najmniejszych wyzwań. Pomogą wzmocnić twoją pewność siebie i siłę woli, aby móc stawiać czoło kolejnym przeszkodom. Zobaczysz, że to co wydawało się być trudne, nie będzie już trudne i będziesz gotowy iść krok dalej.

2. Minimalizuj!

Spójrz na ludzi, którzy trzymają w szafie tylko niezbędne rzeczy. To właśnie Ci ludzie, którzy łączą minimalistyczną teorię- są na dobrej drodze. Naprawdę trudno od razu skupić się wszystkim. Aby zostać maksymalistą, musisz być minimalistyczny- wyjaśnia Michael Joyner, ekspert w dziedzinie ludzkiej wydajności. Innymi słowy, jeśli pracujesz dla wielkiego celu, który jak wiesz- będzie wymagał dużej siły woli, zrób co możesz, aby niektóre decyzje były podejmowane automatycznie!

Wybory wymagają energii mentalnej- zacznij od owoców na niższych gałęziach. Jeśli masz cel w zawodach najpierw określ ilość czasu, który poświęcisz na treningi, abyś już nie musiał o tym myśleć. Następnie, żeby nie tracić czasu w dzień treningu- przygotuj się dzień wcześniej i opracuj program treningowy lub poproś radę trenera żeby wyeliminować wątpliwości dotyczące przygotowania. Musisz po prostu działać . 

Serfujesz po portalach społecznościowych zamiast iść spać? Zostaw swój telefon komórkowy po drugiej stronie pokoju!

3. Myśl długoterminowo!

Wysiłek na rzecz na rzecz skutecznego trenowania siły woli polega na tym, że należy go wykonywać w sposób ciągły. Ufaj więc, że będziesz go również używać w przyszłości. W badaniu w 2009 roku, okazało się, że ci którzy wykazali większą samokontrolę, zrobili to ponieważ nie dostrzegali braku ciągłości między teraźniejszością, a przyszłością. Kiedy przedstawiano im możliwość natychmiastowego zabrania niewielkiej sumy pieniędzy lub większej- wybrali drugą opcję! Teoria uczonych opiera się na idei, że ci ludzie widzieli siebie w przyszłości...

DeWall wyjaśnia, że mechanizm dzięki któremu zdobywamy pewność siebie, jest taki sam, dzięki któremu rozwijamy zaufanie do innych. Za każdym razem kiedy pokonujemy przeszkodę- jest to dowód na to, że w przeszłości stawiałeś czoła skomplikowanym wyzwaniom. Przyszłe nie będą już takie straszne- zyskasz również bezpieczeństwo, które pozwoli ci je porównać.


Publikowanie komentarza

0 Komentarze