Wskazówki dla biegaczy z katarem siennym [ZDROWIE]

Bieganie to cudowna pasja, ale jeśli cierpisz na katar sienny- dajemy Ci pięć wskazówek, jak sobie z tym poradzić ?

Katar sienny, czyli alergiczny nieżyt nosa, jest reakcją organizmu na alergen wziewny. Odpowiedź organizmu często przypomina zwykłe przeziębienie. W naszym kraju sezon kataru siennego trwa od marca do sierpnia i panuje wyjątkowo w ciepłe, suche i wietrzne dni. Szczyt pylenia zwykle występuje w maju i czerwcu.
Objawy kataru siennego są podobne do przeziębienia:  łzawiące i swędzące oczy, kichanie, utrata smaku i zapachu.  Niestety, nie można całkowicie wyeliminować ich ze swojego życia. Oczywiście nie jest to przyjemne podczas biegania, dlatego podajemy kilka wskazówek, jak sobie z tym poradzić, abyś mógł nadal czerpać to co najpiękniejsze podczas treningu.


Klikając w reklamę, przyczyniasz się do rozwoju naszego portalu

1.  Noś okulary przeciwsłoneczne w upalne, suche i wietrzne dni Zapobiega to dostaniu się pyłku bezpośrednio do Twoich oczu. Jeśli to możliwe, poczekaj na deszcz. Deszcz oczyszcza powietrze, więc idź pobiegać natychmiast po deszczu!


2.  Praktykuj regularne płukanie nosa za pomocą  płynu do płukania nosa . W ten sposób zmniejszasz kontakt między pyłkiem a błoną śluzową nosa. Zapytaj swojego lekarza lub farmaceuty o poradę, jakiego płynu powinieneś użyć.

3.  Wybierając się na wakacje, wybierz  okres poza okresem pylenia lub  miejsce nad morzem lub w górach . 

4.  Najlepiej jakbyś wiedział, na co jesteś uczulony? Unikaj parków i lasów. Unikaj pastwisk, jeśli łzawią Ci oczy z  pyłków traw.

5. Przygotuj się  i regularnie sprawdzaj informacje o stężeniu pyłku lub ilości ziaren pyłku w powietrzu.

Klikając w reklamę, przyczyniasz się do rozwoju naszego portalu

Publikowanie komentarza

0 Komentarze