Bieganie w upale- praktyczne wskazówki - magazynbiegowy.pl [PORADY]

Trening podczas upalnych dni, to kolejne wyzwanie dla biegacza. Schładzanie ciała wymaga sporo energii... Odradzamy mocne akcenty treningowe w upalne dni... 
Musisz uważać jaki krem do twarzy stosujesz! Bardzo tłusty krem zapobiega prawidłowemu poceniu się. Poza tym bardzo tłuste kremy po nałożeniu na skórę, tworzą dodatkową warstwę izolującą, co może się przyczynić do tego, że temperatura Twojego ciała, będzie słabiej oprowadzać ciepło na zewnątrz. Jeśli przed treningiem postanowisz jednak wysmarować się tłustym kremem na twarzy i szyi- musisz wiedzieć, że daje to dodatkowe uczucie ciepła.

Wypij zimny napój przed treningiem! Obniżysz w ten sposób temperaturę ciała. Tuż przed wyjściem wypij dużą szklankę lemoniady ze zmielonymi kostkami lodu. Wypicie tak zimnego napoju podczas treningu, nie jest jednak wskazane- możesz nabawić się problemów żołądkowych.

Bardzo dobrym, lecz mało praktycznym rozwiązaniem jest chłodzenie dłoni kostkami lodu. Wyniki badań wykazały, że jeśli trzymasz podczas maratonu, co 5 kilometrów kostki lodu w dłoniach- wyniki zawodników poprawiają się. Poproś swoich znajomych żeby przynieśli chłodnicę i dali ci filiżankę kostek lodu. Rozłóż grudki na szyi, trzymaj je w dłoniach, aż się roztopią. Zimno grudek powoduje, że nasz postrzegany poziom wysiłku spada. Co pozwala na szybsze lub dłuższe biegi.

Biegaj w pobliżu zbiorników wodnych, jezior, stawów lub morza. Zimno wody przyczynia się do chłodniejszego powietrza.

Pamiętaj o odpowiednim ubiorze dostosowanym do treningu w upalne dni. Bawełna nie jest przeznaczona do ćwiczeń! Nie oddycha, sprawia, że jesteś namoczony i lepki- zatrzymuje wilgoć! Niektórzy producenci oferują nawet specjalne ubranie, które zapewnia uczucie chłodu podczas treningu. Zainwestuj w koszulkę techniczną!


Publikowanie komentarza

0 Komentarze