Zimne powietrze vs bieganie - złote zasady

Zimne powietrze i jesienno-zimowa aura nie muszą krzyżować naszych biegowych planów. Warto to robić z głową, żeby nie doprowadzić do przeziębienia, czy osłabienia organizmu. W tym wpisie przeczytasz o tym, co robić, by sobie nie zaszkodzić biegając zimną porą. 


Jesień to czas, w którym  paradoksalnie warto przyśpieszyć. Dlaczego mielibyśmy zwalniać z powodu zimna? Możemy wykorzystać ten czas na stanie się mocniejszym, silniejszym. 

  • Osłaniaj szyję i uszy. Możesz założyć bluzę z wysokim kołnierzem, komin, opaskę, albo kominiarkę. Cienkie kominiarki, przeznaczone dla aktywnych w zimowych warunkach, są według mnie dobrym rozwiązaniem. Taką kominiarkę można znaleźć na przykład w sklepie militarnym, albo survivalowym, są tam zazwyczaj tańsze niż w sklepach sportowych, a nie odbiegają od nich jakościowo. 
  • Po treningu, gdy jest się spoconym i chcemy się rozciągnąć to lepiej to zrobić w domu niż na zewnątrz. To jest związane ze złotą zasadą babć i mam, żeby ubrać się ciepło, gdy jest się spoconym. 
  • Przy suchym i zimnym powietrzu gardło cierpi - jest nienawilżone. Można temu spróbować zapobiec przez zasłonięcie ust przez chustę, albo ssać cukierki. W sklepach  jest bardzo duży wybór cukierków ziołowych, albo miodowych. Wiele z nich jest na przykład z dodatkiem witamin. 
  • Po treningu wskazane jest wypicie rozgrzewającego, albo ciepłego napoju - na przykład herbaty z imbirem, albo czystku, który według książek zielarskich wspomaga kondycję organizmu. 
  • Miodu nikomu nie trzeba przedstawiać, ale jego alternatywę już tak. Mam na myśli pyłek pszczeli, który nie jest słodki, a wręcz trochę gorzki i można go na przykład wsypać do musli, albo jogurtu. Nie każdy lubi słodki smak. 
  • Jeżeli biegasz, gdy wieje wiatr; w górach, nad jeziorem, albo morzem to załóż coś co osłoni Cię przed nim. Powiększone węzły chłonne, ból pleców itd. to nic przyjemnego. 
  • Sposobem na ogrzanie przewianych miejsc, albo na ból gardła,  zatok, czy głowy jest posmarowanie ich ziołowym lekiem typu Amol (od zewnątrz). 
  • Oczywiście dbajmy dobre samopoczucie, regenerację i dietę.


Publikowanie komentarza

0 Komentarze